Inkijk praktijk

Onze behandelkamers zijn  ruim en goed voorzien van daglicht wat ontspannend doorwerkt op zowel de patiënt  als de behandelaars.

Met Miele Professional reinigen en desinfecteren wij systematisch onze tandheelkundige instrumenten en toebehoren.

Na het reinigen en desinfecteren in de Miele Professional leggen wij de instrumenten  in de laden.

De instrumenten die we gebruiken voor chirurgische ingrepen (bv: extractietangen, hevels) worden verpakt gesteriliseerd in Melag Vacuklave 41 B +.

De instrumenten zijn klaar voor  sterilisatie in Melag Vacuklave 41 B +.

De instrumenten worden in Melag Vacuklave 41 B + gezet.

Melag Vacuklave 41 B + steriliseert / doodt / maakt alle micro-organismen zoals bacteriën, schimmels, sporen en virussen op onze chirurgische instrumenten onschadelijk.

De Dac Universal reinigt, smeert en steriliseert onze handstukken en turbines geheel automatisch.

EMS Airflow Prophylaxis Master no pain. Met dit moderne apparaat verwijderd onze  mondhygiëniste plak, aanslag, vlekken en tandsteen van uw tanden, kiezen en implantaten.

Het OPG apparaat. Hiermee maken wij een röntgenfoto waarop alle tanden en kiezen in de boven- en onderkaak in één keer te zien zijn.

Het Intra-orale röntgenapparaat. Hiermee maken wij bite- wings (kleine overzichtsfoto’s van de kiezen van uw gebit) en solo- opnames (een foto van een bepaalde tand of kies).

De Vistascan is een apparaat waarmee we een röntgenfoto welke is vastgelegd op een fosforplaatje kunnen inlezen en omzetten in een digitale foto met hoge resolutie. De computer zorgt vervolgens voor het zichtbaar maken, de verwerking en de opslag.

Bij een brand hebben we een brandblusdeken en een brandblusapparaat ter beschikking.

De ontruimingsroute bij bv.  een brand en instructies voor  in noodgevallen.